Wady i zalety banerów reklamowych

Formy docierania do świadomości potencjalnych klientów mogą być różne. Wciąż ogromną popularnością cieszą się banery reklamowe. Przedsiębiorcy nie wahają się więc inwestować w skomplikowane systemy wystawiennicze, spodziewając się szybkich zysków. Czy jednak ta forma promocji produktów ma też wady? Jak dziś ocenia się jej skuteczność? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule.

X-baner i co jeszcze? Krótka definicja baneru reklamowego

Baner to jedna z form reklamy. W tradycyjnym rozumieniu oznacza wydruk na płachcie materiału. Jest więc nośnikiem przekazu reklamowego. Wyróżniamy również banery internetowe oznaczające reklamę w formie graficznej umieszczaną na stronie internetowej. Rodzajów tradycyjnych banerów reklamowych jest wiele. Jeden z nich to np. X baner, czyli system, w którym wydruk napina się na czterech cienkich prętach. To tylko jeden z wielu przykładów. Popularne systemy wystawiennicze bardzo często mają w swojej konstrukcji banery reklamowe.

Czy systemy wystawiennicze wciąż są opłacane? Najważniejsze zalety banerów reklamowych

Baner to reklama o dość sporym zasięgu. Ustawiony w odpowiednim miejscu jest widoczny już z daleka. Nie da się go przeoczyć i jego odbiorcami stają się tak naprawdę wszystkie osoby przebywające w danym miejscu. Jeśli więc przekaz jest wystarczająco kreatywny, reklama ma szansę okazać się naprawdę skuteczna. Niekwestionowaną zaletą banerów jest też ich mobilność. Świetnym przykładem może być właśnie wspomniany już X-baner. Złożony nie zajmuje dużo miejsca, a samo jego rozkładanie trwa chwilę. Właśnie ze względu na swoją mobilność systemy wystawiennicze są stosowane na targach organizowanych w różnych miejscach. Dobrej jakości banery są wielokrotnego użytku i mogą służyć firmie w dobrym stanie przez wiele lat.

Czy taka forma reklamy ma jakieś minusy?

Ustaliliśmy już, że banery reklamowe i systemy wystawiennicze mają wiele zalet. Czy jednak można wskazać też ich wady? Co do kwestii praktycznych związanych z montażem banerów, trudno szukać minusów. Pozostaje też kwestią skuteczności takich reklam. Wydaje się, że jeśli chodzi o skuteczność i opłacalność baneru, największe znaczenie ma sam przekaz. Jeśli posiadamy dobrej jakości X-baner czy też inny tego typu system, nie pozostaje nic innego, niż zaprojektować przyciągającą uwagę grafikę. Jeśli treść plakatu nie będzie atrakcyjna, trudno spodziewać się zysków z kampanii. Jeśli jednak posiadamy dobrą grafikę i wysokiej jakości system wystawienniczy, śmiało możemy nastawić się na sukces.